STUDIEDAGEN IJZERSTERK INVULLEN?
Met onze aanpak investeer je met jouw studiedag in ijzersterk onderwijs. Met het hele team!
STUDIEDAG #TEAM
Hechte en gezonde teams
Â
Jouw team is de motor van de school. Loopt deze motor stroef, dan loopt alles stroef. Het tegenovergestelde is ook waar. Loopt je motor als een zonnetje, dan de rest ook. Hét resultaat van deze studiedag.
​
Wat is het resultaat?
1
Een fysieke teammissie (totem) in de school. Zichtbaar resultaat van een eensgezind team!
2
Een team dat persoonlijke verhalen durft te delen en waardeert. Na deze dag ontdekken we dat er kracht ligt in deze kwetsbaarheid.
3
De teamleden zijn zich bewust van elkaars kwaliteiten, talenten en vaardigheden.
4
Iedereen is in staat tot het geven van constructieve en opbouwende feedback. Roddelen en kritiek geven behoort tot het verleden.
5
Er ontstaat een voelbare sfeer van vertrouwen, veiligheid en wederzijdse waardering.
Hoe pakken we dit aan?
Onze aanpak kenmerkt zich door de positieve psychologie (krachtgerichte benadering) en antropologie (het verhaal van de leerkracht staat centraal).
​
We gaan wandelen, voeren eerlijke gesprekken en organiseren grensverleggende outdoor-activiteiten. Wil je meer details over de dag? Neem gerust contact op!
Â
STUDIEDAG #SCHOOL
Onderwijs onder de loep
De afgelopen periode (Corona lockdown) heeft veel losgemaakt. Ook veel nieuwe ideeën, wensen, verlangens en kansen. Dit is het moment om te kijken waar je als team staat en waar jullie naartoe willen. Na deze dag heb je een helder toekomstperspectief!
Wat is het resultaat?
1
Het team kijkt eensgezind vooruit.
2
Alle wensen, verlangens en idealen liggen open op tafel. Alles is uitgesproken.
3
Het team heeft afgerekend met ideeën en praktische zaken die niet langer wenselijk zijn.
4
Iedereen ervaart motivatie en is gestimuleerd om handen en voeten te geven aan de eensgezinde wensen, idealen en toekomstperspectief.
5
Jullie hebben duidelijke afspraken en streefdoelen geformuleerd voor de toekomst. Klaar om te veranderen, daar waar wenselijk!
Hoe pakken we dit aan?
Onze aanpak kenmerkt zich door de positieve psychologie (krachtgerichte benadering) en antropologie (het verhaal van de leerkracht staat centraal).
​
Vanuit de ontwikkelingstheorie van Vygotsky geven we de studiedag vorm. Door deze beleving zal het team steeds concreter voor ogen krijgen wat wel en niet wenselijk is voor de toekomst van de school. Wil je meer details over de dag? Neem gerust contact op!
STUDIEDAG #KLAS
Â